A BME SBT Hajótervezői csapatával a fedélzet tervezésével foglalkozunk ebben a tanévben. A tavalyi konstrukcióból és a versenyen szerzett tapasztalatokból tanulva a technikai előírásokat figyelembe véve folytatjuk az idei verzió tervezését. A tavalyi hajótest megmarad, így már sok peremfeltétel adott, és kézzel fogható.
A hajó fedélzetén kerülnek elhelyezésre a napelemek. A meglévő kialakításhoz képest kevesebb napelem lesz, egy keskenyebb fedélzet érdekében, figyelve arra, hogy versenyszámok teljesítéséhez kielégítő legyen a napelem rendszerrel történő utánpótlás.
A fedélzet másik fontos feladata a hajótest vízmentességének biztosítása. A mostani fedélzet nincsen rögzítve a hajótesthez, csak forgáspontokban, egy tömítő szalagra szorítjuk rá távtartó rudak segítségével. A tesztelés, és a beázások után mindenképpen rögzített, ténylegesen vízmentes fedélzetet célunk készíteni, szerelő nyílásokkal ellátva. A búvónyílás fedőknek időjárás állónak, a fedélzetnek vízmentesnek kell lennie.
A korlátozottan rendelkezésre álló hajtási teljesítmény okán mindenképpen a lehető legkisebb tömegű kialakításra kell törekednünk. Jelenleg a projekt előtervezés szakaszában járunk, a fedélzet nagyrészt napelemenként moduláris lesz.
A meglévő kialakítás hiányosságát pótolva a hajó trélerről való le- és felrakására emelési pontokat alakítunk ki, hogy négy-öt ember biztonságosan mozgathassa.
A tervekkel és kialakításokkal március végére kell, hogy elkészüljünk annak érdekében, hogy az áprilisi hónapot már az aktív műhely feladatok elvégzésével tudjuk tölteni.