A BME Solar Boat Team csapat céljai az előző bejegyzésben kerültek ismertetésre; most kiderül az is, milyen munkafolyamatok tartoznak a hajóépítéshez, kik a vezetők, kik a tervezők és ki felelős a gazdasági feladatokért. Az elkövetkezendő hetekben sorról sorra bemutatásra kerülnek a projekt egységei és ezek felelős személyei.
Az ütemterv egyik legfontosabb része a hajótest tervezése, így a bemutatást az ezt tervező mérnök kollégák munkájának leírásával kezdjük.
Hajótest
A projekt egyik legalapvetőbb feladata a hajóstest megtervezése és elkészítése. A tervezés nem merül ki pusztán a szükséges felhajtóerő biztosításában; szükséges az is, hogy elegendő hely legyen benne a pilóta, a jármű elektronikus és biztonsági berendezései, valamint a hajtásrendszer számára. Ezen feltételek mellett szükséges a lehető legjobban megtervezni a hajót, hogy az versenykörülmények között is képes legyen helytállni. Ez a feladat rengeteg vizsgálatot von maga után, mint például stabilitásszámítás, áramlástani és végeselem szimulációk (CFD, FEM), melyhez szorosan kapcsolódik a geometria optimalizálása, a minél kisebb önsúly és ellenállás elérésének érdekében. A hajótest a versenytechnikában jól ismert kompozit technológiával készül, mely nem csak jó minőségű alapanyagot és gyártási módszert követel, hanem kellően pontos tervezői munkát is: a mechanika és anyagtudomány területének ismeretét, és gyakorlati alkalmazását. A hajó tervezési feladatait a csapat két hajó szakirányos hallgatója, Etlinger Márton és Trombitás Arnold végzi, akiket szakmai oldalról Dr. Simongáti Győző, a Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszékének tanszékvezető helyettese és docense segíti.
A szárny
A hajótest egyik különleges eleme a köznyelvben ún. szárnyként, szaknyelven azonban foilként ismert szerkezet, amely lehetővé teszi a teljes hajótest kiemelkedését a vízből, ezzel nagy mértékben csökkentve az ellenállási erőt, ezzel együtt az energiafogyasztást. A megfelelő foil megtervezése különleges és nehéz feladat: pontosan akkora felhajtóerőt kell biztosítania a szerkezetnek, és azon a sebességen, mely a versenykörülmények között optimális. A keresztmetszeti kialakításokat (profilokat) többek között annak figyelembe vételével kell megtervezni, hogy a hajó gyorsulás közben fokozatosan kiemelkedik a vízből, így az áramlásban lévő szárnyfelület, ami a hajó számára a felhajtóerőt biztosítja, folyamatosan csökken. A szárnyprofil és további geometria megtervezéséért Varga Soma, Repülőgép szakirányos, alapképzést végző hallgató felel. Munkáját segíti továbbá Csippa Benjamin, Mechanical Engineering Modelling szakirányos mester hallgatója, aki a szárny áramlástani szimulációjának (CFD) felelőse.